Denver

7 maart 2019 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Eindelijk een weekje vrij, nadat ik mijn tas had gepakt, konden we vertrekken. Uiteindelijk zijn we rond 4 uur vertrokken, en viel de storm redelijk mee. Het waaide wel, maar niet erger dan in Nederland. Ondanks dat we het grootste deel in het donker reden voelde het als een roadtrip zoals je die in films ziet. Muziek aan, een Highway volledig verlaten voor je en voornamelijk veel gezelligheid.

Omdat we tijdens de vakantie niet op de Campus mogen blijven ben ik door Madison uitgenodigd om mee te gaan naar haar ouders in Denver. Rond middernacht kwamen we uiteindelijk aan bij haar vader, een typische Amerikaanse man. Super aardig en gastvrij! Na een nacht goed slapen zijn we zaterdag en zondag voornamelijk binnen gebleven omdat het nogal hard sneeuwde. Wel ben ik zondagochtend blootgesteld aan Amerikaans ontbijt. 2 (Amerikaanse) pancakes, gevuld met 3 stukken gegrilde kip, bacon, gebakken ei en ragout, ofwel een caloriebom! De rest van de week heb ik stukjes van Denver gezien, Mardi Gras gevierd en genoten van het weer. Denver in een week zien is lastig als je in je achterhoofd houd dat het zo groot is als Amsterdam. Zeker omdat het tegen the Rocky Mountain aanligt, dus je kan ook nog veel doen in de bergen.

Mardi Gras is eigenlijk carnaval, waar carnaval gevierd wordt van donderdag tot dinsdag wordt Mardi Gras gevierd op dinsdag. De meeste mensen verkleden zich in de kleuren geel groen en paars i.p.v. in een heel kostuum. Het betekend echter niet dat het feest minder groot is. Samen met Madison en wat schoolgenoten, die in en rond Denver wonen, zijn we naar een feestje gegaan wat erg gezellig was.

De meeste familieleden van Madison wilde me heel graag ontmoeten! Dus we zijn woensdag gaan eten in een Mexicaans restaurant met de rest van de familie. Blijkbaar is het een soort familiegrap om te zeggen dat het de verjaardag is van een van de mensen aan tafel. Deze keer hadden ze voor mij gekozen zonder het te zeggen. Uit het niets werd er een sombrero op mijn hoofd gezet en werd er voor mij gezongen in het Spaans/Mexicaans en Engels. Erg grappig, maar ik wist niet waar ik moest kijken.

Donderdag was het ineens mooi weer, 12 graden. Voor het eerst in anderhalve maand dubbele cijfers boven 0! Met dit mooie weer zijn we gaan lopen door de wijk South Park, de wijk waar de serie op gebaseerd en vervolgens door naar een park in de buurt. Erg genieten. Helaas gaan we morgen (vrijdag) weer terug naar het koude Rapid City, maar wel ga ik zaterdag weer snowboarden! En maandag begint school weer.

Eigenlijk was de week te kort om alles te zien! Maar wel erg relaxt.

Jolien

Ik zie net dat niet alle foto's hieronder staan, maar er staan meer onder het kopje foto's

1. Edith Wissink:
    8 maart 2019
    Mardi gras is volgens mij niet helemaal jou ding. Maar leuk om te lezen hoor