Toerist voor een dag

7 februari 2019 - Mount Rushmore, Verenigde Staten

Op dit moment voel ik me niet echt een toerist ondanks alles. Maar afgelopen zaterdag was het ineens 16 graden Celsius. Een goede dag om wat van de omgeving te zien. Met wat andere internationale studenten zijn we "the Black Hills" in gegaan om langs te gaan bij George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln op bezoek te gaan, beter bekend als Mount Rushmore. Om heel eerlijk ze zijn stelt het niet zo veel voor. Het is leuk om naar toe te gaan als je er toevallig bent, maar om er speciaal heen te gaan zou ik niet doen. Mogelijk dat de shutdown en de sneeuw er mee te maken hebben. Door een combinatie van de shutdown en de sneeuw waren de wandelpaden vol met sneeuw en heeft niemand ze onderhouden, vandaar dat ze gesloten waren. Wel was het erg rustig omdat het toeristenseizoen begint in mei, daardoor konden we alles goed zien. Na een half uurtje bij Mount Rushmore zijn we naar een meer gegaan om wat te zien van de natuur en daar wat rond te hangen en wat te eten. De natuur is erg mooi. Het lijkt een beetje op de natuur die je ziet in films uit Canada of Scandinavische landen.

Vervolgens zijn we naar een andere bezienswaardigheid gegaan: Crazy Horse. Een monument voor "the Native Americans". Het lijkt een beetje op Mount Rushmore, een monument uitgehouwen in de rotsen, alleen is deze nog in aanbouw. Wel heel vet om te zien hoe ze dit maken. Ze gebruiken dynamiet als het niet anders kan en verder proberen ze zo veel mogelijk "afval" te gebruiken voor het aanleg van wegen en andere dingen. Crazy Horse vind ik mooier dan Mount Rushmore en er is meer te doen. Ze hebben er een museum omheen gebouwd met allemaal verschillende dingen omtrent de levensstijl en geschiedenis van Native Americans. Ook krijg je door dit museum een beter idee van het idee erachter en zie je ook hoe het helemaal is opgebouwd en de geschiedenis van het uithakken.

Verder is de week voorbij gevlogen met wat toetsen en een hoop sneeuw en kou. Ik heb  "the Super Bowl" gekeken, en ik snap het nog steeds niet. Wat ik wel heb begrepen is dat het erg groot is en dat je de sfeer kan vergelijken met een EK of WK met oranje in Nederland. Helaas ben ik niet naar de Rodeo Show gegaan op zaterdag omdat we al de hele dag buiten zijn geweest. Wel jammer, maar je kan niet alles doen.

Stay warm and safe,

Jolien

1. Joris:
    8 februari 2019
    Jolien! lekker stukje tekst! Goed te horen dat je jezelf niet meer ziet als toerist, pas je wel op dat je niet met een terug komt?;)
  2. Joris:
    8 februari 2019