Einde van het avontuur

2 mei 2019 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Na 4 maanden studeren is het morgen over, eigenlijk best wel gek. Een avontuur is het zeker geweest. Ik ben ruim een jaar geleden in Nederland begonnen met voorbereidingen en ben vervolgends 4 maanden geleden op het vliegtuig gestapt. Om geen idee te hebben waar ik terecht kom en waar ik die nacht eigenlijk zou slapen. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, heb ik denk ik de leukste/gekste 4 maanden ooit gehad. Ik heb te veel gedaan om op te noemen, heb veel nieuwe leuke mensen leren kennen en ben helaas ook af en toe eenzaam geweest als iedereen in Nederland ligt te slapen, gelukig was dit van korte duur. Vooraf had ik al dit gehoopt, maar nooit verwacht. Morgenavond hebben we voor alle internationale studenten een feest. Afscheid nemen, ook al bestaat dit niet volgens Marco Borstato, en dat klopt wel redelijk. Ik heb op bijna alle werelddelen vrienden, alleen Australie laat het afweten. Ik gok dat ik een aantal nog wel een keer zie, geen idee wanneer, maar hoop het zeker. Al met al was het een heel avontuur dat nog niet helemaal afgelopen is.

Naast al het afscheid nemen moet ik ook mijn spullen pakken en dat zijn er meer dan gedacht. Omdat ik me voorbereid had op Nederlands winterweer heb ik niet super veel warme kleren mee genomen en het een en ander hier gekocht. Daarnaast heb ik ook korte broeken moeten kopen voor California. Zaterdag vertrek ik namelijk naar Las Vegas. Eerst met de Madison naar Denver en vervolgens met het vliegtuig naar Las Vegas voor een paar dagen waarna ik verder ga met de bus naar LA en de rest van California. Hopelijk kan ik dit avontuur in stijl afsluiten. Uiteraard komt er iedere week een blog online met al mijn avonturen.

Deze week heb ik uiteraard ook nog mijn tentamens gemaakt. Ik weet al dat ik voor een vak geslaagd ben en maak met niet zo zorgen over de andere vakken. Dus de 30 studiepunten voor Nederland zijn zo goed als zeker binnen.

Een laatste groet uit Rapid City,

Jolien

1. Edith Wissink:
    3 mei 2019
    Lekker genieten nu van alles wat Amerika te bieden heeft. Groetjes
  2. Joris:
    9 mei 2019
    Oke dan Jolien!! Lekker hoor. Goed te lezen dat je een top tijd hebt (gehad)! Wanneer stap je weer in het vliegtuig om terug te komen naar Hoevelaken?