Naam:
Foto’s:
129
Video’s:

Over mij

De laatste keer dat mijn legitimatiebewijs  verliep zeiden mijn ouders: "Jolien, dit is de laatste keer dat we je legitimatiebewijs betalen dus wil je een paspoort of een ID kaart?" Omdat ik reizen fantastisch vind en mezelf in die 10 jaar minstens 1x een verre reis zag maken ben ik voor een paspoort gegaan. Ik hoop dat die zo vol mogelijk komt met allemaal exotische stempels. Op deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn avonturen in het buitenland.

Over mijn reis

Mijn eerste stempel die ik heb is voor een half jaar studeren in Amerika. Iedereen heeft bij mijn afscheid aangegeven dat ik ze op de hoogte moest houden, maar hoe doe je dat? Een blog!

Vanuit school is er een mogelijkheid om een half jaar in het buitenland te gaan studeren, omdat mij dit enorm leuk en leerzaam lijkt ben ik hiervoor gegaan. Er waren een aantal verschillende universiteiten waar ik heen kon, Finland, Zuid-Korea, Oostenrijk en Amerika. Aangezien ik het idee heb dat Amerika een vrij bizar land is en het me interessant lijkt om er een half jaar te wonen ben ik voor Amerika gegaan. Na een hele hoop geregel, gemail en frustratie is het uiteindelijk gelukt en zit in Rapid City in South Dakota. Is er wat te doen? Nee, niet echt. Is het leerzaam? Ja, zeker! Ben ik een ervaring rijker? Ja 100%, want als je echt iets wil, dan lukt/kan je het ook!

Bezochte landen

Ik heb 16 landen (7%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Polen, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.