Ingesneeuwd

14 maart 2019 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Na vorige week in Denver zijn we weer terug in Rapid City voor de tweede helft van het semester. Onverwachts werd het afgelopen weekend hier ineens zomertijd, dus het tijdsverschil is tijdelijk 7 uur in plaats van 8. Helemaal opgeladen kan ik er weer tegenaan. Maandag was er een gewone dag school waarbij ik cijfers terug kreeg van de toetsen van voor de vakantie, uiteraard allemaal voldoende ;).

De dinsdag ben ik vrij, maar kregen we halverwegde de dag de waarschuwing dat er een snow blizzard aan zat te komen met kans op 60 cm sneeuw in 24 uur. De school had daarom ook besloten dat we woensdag vrij zouden zijn zodat alle studenten veilig zouden zijn. Na een klein feestje op dinsdagavond vanwege het vooruitzicht van een vrije dag werd ik woensdagochtend wakker in een sneeuwloze omgeving. Er was nog meer sneeuw te vinden dan in de Sahara dan in Rapid City, stiekem een kleine teleurstelling. Rond 14 uur begon het echter te sneeuwen en niet zo mild ook, de sneeuw vloog letterlijk horizontaal en verticaal tegelijk over de parkeerplaats en de auto voor ons raam begon langzaam te verdwijnen. Om het zekere voor het onzekere te nemen hebben we wat lege flessen wijn gevuld met water en de powerbanks opgeladen zodat Madison in iedergeval haar telefoon kon opladen mocht de stroom uitvallen. Mijn telefoon maakt minder uit want ik kan hem toch niet gebruiken zonder wifi.

Na een nacht goed slapen bleek dat er ongeveer 50 cm sneeuw gevallen was, de auto voor ons raam was zowat verdwenen en door de wind zijn allemaal sneeuwbulten onstaan met soms hoogtes van 150 cm. Omdat het onverantwoord was om te rijden waren we vandaag ook vrij. Maar eigenlijk was het wel goed weer, en omdat ik niet zo goed ben in lang stil zitten ben ik maar naar buiten gegaan. Termolegging aan, dikke sokken aan en een paar stevige schoenen. Na 3 stappen buiten zaten mijn schoenen vol sneeuw, en werd ik omver geblazen door de wind, maar ik vond het stiekem wel gaaf. Ik heb een rondje over de campus gelopen/een workout gedaan en ben daarna een ijsje gaan halen in de schoolkantine om op te warmen.

Ook was het vandaag 14 maart of zoals de Amerikanen zeggen 3/14, omdat ze in Amerika aparte humor hebben, toch niet helemaal achterlijk zijn en overal een feestje van willen maken hebben ze deze dag omgedoopt tot Pi day, dit komt door de eerste drie cijfers van pi; 3.14. Dat houd in dat ze op sommige plekken gratis taart geven, op andere plekken $3.14 korting of pizza voor $3.14. Aangezien studenten hier ongeveer op pizza's leven laten die zo'n kans niet schieten. Dus ik heb vanavond heerlijk pizza gegeten voor $3.14 . Helaas moesten we wel eerst de auto uitgraven omdat die achter een muur van 60 cm sneeuw stond met dank aan de sneeuwschuivers. Met wat hulp van een flinke 4x4 en wat sneeuwscheppen stonden we een half uurtje later voor het pizza restaurant. Wat in eerste instantie een saaie week zou worden is met dank aan de sneeuwstorm best wel leuk geworden. Morgen is school wel weer gewoon open dus mag ik er de ochtend tegen aan en heb ik daarna weekend.

Als je na het lezen van deze lange vlog hier bent aangekomen wens ik je een fijne dag/weekend!

Jolien