Snowboarden en goede cijfers

14 februari 2019 - Terry Peak, South Dakota, Verenigde Staten

Deze week zijn we gaan skiën/snowboarden met ongeveer 25 internationale studenten in een skigebied op een uurtje rijden. Het is niet super groot dus ik ben maar eens gaan kijken hoe het met mijn snowboardskills staat. De laatste keer dat ik op een plank stond is al zeker 2 jaar geleden, maar het gebied was te klein om leuk te skiën voor mij. In eerst instantie leek het een koude dag te worden dus dik ingepakt stond ik daar, maar het viel mee. Waarschijnlijk dachten de meeste mensen dat het te koud was, dus er was geen kip te bekennen en heb de hele dag kunnen boarden zonder te wachten op een lift. Omdat het de week ervoor redelijk gesneeuwd had waren de pistes zeer goed. Op de pistes zelf merk je niet veel verschil tussen Europeese en Amerikaanse sneeuw, maar ernaast des te meer. De Amerikaanse sneeuw is veel poeneriger waardoor je sneller wordt afgestraft op je techniek. Als je niet weet hoe je snelheid moet behouden sta je vrij snel stil. Vandaar dat ik braaf op de pistes ben gebleven.

Daarnaast beginnen de eerste goede schoolresultaten ook binnen te komen. Een 8,0 en 8,1! Doordat ik alles dus ook de toetsen een soort van vertaal heb ik op beide wat punten verloren, maar ik mag niet klagen. De meeste klasgenoten zijn redelijk jaloers op mijn cijfers. Ik heb geen idee waarom ik zo goed scoor, maar hopelijk blijft het zo.

Ook de ChemE Cart, waar ik het een paar weken geleden over had, gaat het erg goed. De electronica staat voor 90% en er moeten nog wat puntjes op de I. Hopelijk kunnen we alles met een week of 2 gaan testen zodat we op tijd klaar zijn voor Regionals. De school ligt in het competitiegebied van de Rocky Mountain, dus we gaan het weekend van 6 april naar Denver om mee te doen aan de wedstrijden, waar ik erg veel zin in heb. Waar ik me eerder nog verbaasde dat je zomaar vrij krijgt voor sport, krijg ik nu twee dagen vrij hiervoor. Erg bijzonder allemaal. Tegen de tijd dat het zover is zullen jullie al mijn avonturen lezen.

Ik zou proberen om volgende week wat meer van de campus te laten zien. Ik besef me dat het ondertussen vrij normaal is voor mij, maar jullie hebben eigenlijk geen idee waar ik precies zit.

Tot volgende week,

Jolien

1. Danny Franken (PE):
    15 februari 2019
    "het gebied was te klein" - hahaha ziet er groter uit dan Harderwijk