Spring break incoming

28 februari 2019 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Allereerst sorry dat ik mijn video niet heb gedeeld. Ik ben het een klein beetje vergeten door de tentamens van afgelopen week. Ondertussen staat die online. Ondanks dat Springbreak voor de deur staat was het dus absoluut niet rustig. Voor elk vak een tentamen en voor 2 van de 4 een verslag/project en daarnaast het gewone huiswerk. Erg druk en weinig tijd voor leuke dingen dus. Afgelopen zaterdag ben ik wel naar een van de hoogste plekken van Rapid City geweest. Vanuit hier heb je een fantastisch uitzicht over de stad en the Black Hills. Daarnaast was het vooral studeren/huiswerk en zorgen dat alles opruimen en inpakken voor een weekje Denver.

Tijdens een van mijn tentamens deze week heb ik moeten vragen hoeveel inch en in een foot zitten. Omdat ze niet alles vermenigvuldigen met 10 maar met 12 en 16 wist ik het niet zeker. Erg stom, maar de docent kon er om lachen. Voor de mensen die nieuwsgierig zijn; er zitten 12 inch in een foot en 16 gaat om ounces naar pounds!

Als het goed is vertrekken we vrijdag rond 3 uur richting Denver en zijn we er 8 uur later. Ja Amerika is super groot. 8 uur rijden en je bent 2 staten verder. Alleen is de gemiddelde staat zo groot als Duitsland. Ik begin nu ook te snappen waarom mensen niet zo vaak in het buitenland komen als wij. Je moet alles met het vliegtuig doen of vrij lang in de auto zitten. Klasgenoten zijn 24 uur onderweg om thuis te komen, en dit is zonder pauzes. Het is sneller met het vliegtuig naar Nederland dan met de auto naar Arizona.

Dat als het goed is ligt aan het weer, blijkbaar sluiten ze Highways als het onder de 0ºF/-18ºC is, en is er een storm op komst in Wyoming. Ik hoor jullie denken is dat een probleem, ja blijkbaar. Wyoming is vrij vlak en leeg, vandaar heeft wind vrij spel. Ook zijn steden/dorpen daar een zeldzaamheid. Het klinkt allemaal vrij spannend, maar ik het stiekem het idee dat ze gewoon overdrijven, het zijn en blijven Amerikanen natuurlijk. Wel heb ik er veel zin in omdat ik op deze manier ook nog wat anders van Amerika zie dan Rapid City en die anderhalf uur het vliegveld van Minneapolis.

Volgende week komt een blog over mijn avonturen in Denver!

Jolien

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Danny Franken (PE):
    1 maart 2019
    Hallo Jolien, op moment van schrijven is het hier 7:37 in de ochtend.

Wat leuk kom te lezen dat het allemaal zo goed gaat en dat je het ontzettend naar je zin hebt.

Veel plezier in Denver!
  2. Annet van Keken: