Al 3 weken

24 januari 2019 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Ja, al 3 weken. "Time flies when you are having fun!" is wat ze hier zeggen. Alleen nog vrijdag en dan al weer weekend, maar de vrijdagen zijn nooit zo erg. 3 uurtjes in de ochtend en klaar. Door een feestdag en een dag sneeuwvrij had ik deze week 4 dagen weekend en 3 dagen school. Maandag was het namelijk Martin Luther King jr day, een dag speciaal voor Martin Luther King jr. Martin Luther King is in Nederland vooral bekend van zijn speech “I have a dream!”, maar in Amerika is er een speciale dag voor hem omdat die veel heeft betekend voor racisme in Amerika. Vanuit school wordt er eten ingezameld voor de voedselbanken in Amerika. Om toch een klein steentje bij te dragen hebben we met een aantal internationale studente warme chocolademelk uitgedeeld, zodat iedereen het weer wat warmer kreeg. De gemiddelde temperatuur is rond de -5 graden met flik wat wind, af en toe een sneewbui.

Door de kou op maandag en een flinke sneeuwbui van maandag op dinsdag lag er rond de 30 centimeter sneeuw. Doordat ze in Amerika geen sneeuwschuivers kennen worden de wegen een grote ijsbaan. Ook een pick-up kan namelijk dwars de bocht door gaan zoals ik heb gezien. Vandaar hadden we dinsdag sneeuwvrij! Op deze manier is de veiligheid van iedereen gegarandeerd!

Naast al het afzien van het weer en vrije dagen heb ook de activiteiten buiten school zoals je ziet in alle Amerikaanse films. In de eerste week van het semester was een activiteiten markt met alle verschillende studie verenigingen van school, waarbij ze dingen doen als uiteraard sport,  maar ook techniek of een discussiegroep en alles ertussen. Ik ben uiteindelijk geïnteresseerd geraakt voor Ultimate Frisbee en chemical cart. Ultimate Frisbee heb ik in Nederland een lange tijd gespeeld en is gewoon super vet, in Amerika is het wel anders en wat groter, maar dat maakt het alleen maar leuk. In de sport competitie waar de school in zit wordt Ultimate Frisbee helaas niet gespeeld, vandaar dat we niet op regelmatige basis wedstrijden spelen. Wel willen we naar een aantal toernooien gaan dus dat lijkt met een gave ervaring. Verder zit ik dus in de chemical cart studiegroep waarbij het doel is om een karretje te laten rijden op chemicaliën. Omdat de meeste studenten een achtergrond hebben in chemical engineering waren ze opzoek naar studenten van werktuigbouwkunde of elektrotechniek. Aangezien ik het interessant vind om te kijken naar alternatieve manieren van vervoer die minder vervuilend zijn leek mij dit een interessant project. Ik ben samen met nog een andere student bezig om de kar te voorzien van electronica en te zorgen voor het onderstel, en de rest van de studenten houd zich bezig met de chemische reacties. Het is erg interessant om op die manier samen te werken met verschillende opleidingen, iets wat in Nederland vrij weinig gebeurt. Op deze manier leer je van elkaar en maak je ook snel contact met nieuwe mensen. Tot zo ver allemaal nieuwe impressies uit Amerika, sommige dingen zijn hier beter en andere in Nederland. Maar het heeft beide wat!

Een bevroren groet,

Jolien

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Christel:
    25 januari 2019
    leuk verhaal weer Jolien!