Good and dandy

31 januari 2019 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Het begint eindelijk te wennen het leven in Amerika! De lessen in het Engels zijn goed te volgen nu ik de meeste termen een keer door de vertaalmachine heb gegooid. Af en toe zijn er termen die ik niet ken, maar dat is prima. Ondertussen begin ik ook te wennen aan Imperial System en begin ik mijn draai steeds meer te vinden. Ook heb ik meer wat meer contact met klasgenoten en herken in mensen en kan ik er namen aan linken. Ofwel alles gaat zijn gangetje.

Het enige waar ik niet aan kan wennen is de kou. Waar Minnesota people eigenlijk het hele jaar in een t-shirt rondlopen, kom ik een klas binnen als een Michelin-mannetje. Muts op, sjaal om, handschoenen aan en jas tot boven dicht, de kans dat ze denken dat ik een overvaller ben is aanwezig. De enige reden dat ze het misschien niet denken komt door mijn van Gogh sjaal. Ik klink misschien als een typische Nederlander nu, "altijd over het weer praten", maar -25 gevoelstemperatuur is niet heel fijn!

Verder ben ik deze week bij een stieren veiling geweest op the Black Hill Stock Show, het evenement van Rapid City. Jonge stieren worden verkocht om inteelt op een Ranche te voorkomen en te zorgen voor goede sterke baby koeien/stieren. Erg grappig om een keer mee te maken. Het is niet te beschrijven, maar er gebeurd van alles tegelijk; een man met een microfoon vertelt hoe fantastisch de stier is en vervolgens gaat iedereen door elkaar bieden. Gewoon roepen, wie het hardst roept wordt gehoord. De man met de microfoon probeert bij te houden wie wat bied en tot slot is de stier voor de hoogste bieder. Verder worden er op de Stock Show herder wedstrijden gehouden, Rodeo Rides en van alles verkocht voor op the Ranche. Je ziet trouwens wel wat Nederlandse invloeden op zo'n Stock Show, achternamen al DeJong en DeWitt of een Rache in Breda, Iowa. Het idee is om vrijdag of zaterdag bij de Rodeo te gaan kijken met wat andere studenten. En zondag natuurlijk Super Bowl. Het sportevenement van Amerika, ik moet me nog ff verdiepen in de verschillende teams regels en gebruiken zodat ik niet helemaal voor lul sta!

Volgende week vertel ik daar alles over!

Jolien

1. NelusTheNerd:
    2 februari 2019
    En? Heb je een stier gekocht?