Cultural Expo dag 2

4 april 2019 - Rapid City, South Dakota, Verenigde Staten

Nadat er op donderdag kids van verschillende high schools langs waren gekomen konden geintereseerde op zaterdag langs komen. Vaak zijn dit mensen die hebben geleefd in een ander land of er geboren zijn en naar Rapid City of in de buurt daarvan zijn verhuisd. Ofwel veel mensen met verschillende achtergronden. Ook mocht ik nu mijn kaas met augurk laten proeven. Veel mensen waren te spreken over de goede kaas. Zelf vond ik de Gouda een slecht aftreksel van de echte Nederlandse kaas, maar het komt in de buurt. Ik heb helaas geen Nederlanders gezien die dag, maar heb met vol trots mijn oranje t-shirt gedragen. Wel waren er veel Duitsers, Mexicanen en Chinezen. Ook kon ik eten proeven van andere landen wat erg lekker was. Het meeste heb ik al een keer gegeten, zoals Turkse Kofte of Indische Curry, maar er zaten ook totaal nieuwe dingen tussen zoals Peanutbutter Curry uit Afrika. En uiteraard is het altijd lekkerder als het door iemand wordt gemaakt die er vandaan komt, dan dat je Knorr wereldgerechten staat te koken in je eigen keuken.

Verder waren er verschillende optredens uit verschillende culturen. Veelal dans omdat dat toch het interessantste is en je het verschil goed ziet. Ik heb zelf niet meegedaan daaraan omdat ik en niet zo goed kan dansen en geen klompen bij me had. Anders had ik uiteraard een Nederlandse klompendans laten zien :). Omdat het overdag zo druk was zijn we s' avonds naar een bar gegaan, in Rapid heb je een bar die vol staat met Arcade kasten. De toepasselijke naam voor de bar is dan ook Barcade. Je gooit 50 dollarcent in een machine en je kan pinball, gituarhero, schietspellen, pacman en noem het maar op spelen. De drank is er ook niet duur dus het duurt niet lang voordat je niet meer 100% geconcentreerd spelletjes kan spelen en dat merk je ook in het resultaat. Al met al een geslaagde dag. En de bar is zeker voor herhaling vatbaar.

Daarnaast heb ik veel huiswerk gemaakt omdat dit weekend het eindelijk tijd is voor ChemE cart en ik geen tijd heb voor huiswerk. Er was dus geen andere optie dan vooruit werken. Vandaag (donderdag) zijn we naar Denver gegaan en zaterdag hebben we de competitie. Ik zal er nu niet al te veel over vertellen, dat komt volgende week allemaal.

Jolien